La representació de l’acció política en els mitjans de comunicació: creences i frustracions relacionades amb internet en les campanyes britàniques de solidaritat internacional

Main Article Content

Veronica Barassi
El terreny de l'activisme en els mitjans de comunicació avui s'associa a internet; s'ha construït sobretot per mitjà de xarxes o plataformes en línia i, a poc a poc, va transformant la manera d'imaginar, experimentar i organitzar l'acció política. Aquest article explora els efectes que tenen les creences i frustracions relacionades amb internet sobre les formes contemporànies d'acció política. Partint del context etnogràfic en què se situen les campanyes de solidaritat internacional i els sindicats britànics, el treball proposa que la relació que mantenen els activistes amb les tecnologies d'internet és complexa i s'insereix en una doble tensió entre l'apoderament i la frustració. Tal com sosté l'article, és mitjançant una exploració etnogràfica d'aquesta tensió que els especialistes poden arribar a entendre més bé els conflictes permanents i les negociacions socials creats arran de les transformacions tecnològico-històriques dels últims quinze anys.
Paraules clau
moviments socials, tecnologies d’internet, mitjans alternatius, activisme polític, imaginació etnogràfica

Article Details

Com citar
Barassi, Veronica. “La representació de l’acció política en els mitjans de comunicació: creences i frustracions relacionades amb internet en les campanyes britàniques de solidaritat internacional”. Digithum, no. 11, https://raco.cat/index.php/Digithum/article/view/138103.