Learning to plan for CLIL with the Reading to Learn approach. An experience in initial teacher training. Aprendre a planificar per a AICLE amb el model “Llegir per Aprendre”. Una experiència a formació inicial del professorat.
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article descriu una experiència educativa en la formació inicial del professorat per a l’alfabetització multilingüe, específicament en contextos d’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE – CLIL en anglès). L’experiència es va dur a terme davant les necessitats formatives de mestres de Madrid, Espanya, una regió on més de la meitat de les escoles d’educació primària són bilingües, amb programes d’AICLE, i on els plans d’estudis de Magisteri dediquen una minsa proporció dels crèdits a la formació sobre l’educació lingüística o sobre l’enfocament AICLE. L’experiència consisteix en treballar amb el model Reading to Learn (R2L) per potenciar la preparació de futurs mestres especialistes en Anglès com a Llengua Estrangera per a l’alfabetització bilingüe, aportant una bastida sòlida per desenvolupar la comprensió lectora I l’escriptura en els gèneres acadèmics escolars. Una anàlisi preliminar del treball dels estudiants de Magisteri suggereix que els resultats de la innovació van conduir a una aplicació reeixida del R2L en el desenvolupament de plans d’ensenyament que contemplen els principis bàsics de l’AICLE i les recomanacions dels experts. Finalment, es pinzellen algunes reflexions sobre la rellevància d’aquests resultats per a les necessitats actuals i futures del professorat de primària en contextos bilingües i multilingües.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.
(c) Aoife Ahern, 2023
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Isabel García-Parejo, Aoife Ahern, Andamiar el aprendizaje de la escritura para aprender en las áreas y lenguas del currículum , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 14 (2023)