Reflexió sobre la pràctica docent com a estratègia formativa per a desenvolupar el coneixement didàctico-matemàtic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Paola Posadas
Juan D. Godino
Es descriu el procés de reflexió sobre una experiència d'ensenyament realitzada en la fase de pràctiques d'un màster de formació inicial de professorat de secundària en l'especialitat de matemàtiques. La reflexió es realitza aplicant la noció d'idoneïtat didàctica a les facetes epistèmica, ecològica, cognitiva, afectiva, interaccional i mediacional del procés d'estudi implementat sobre equacions de segon grau en el tercer curs d'educació secundària. La valoració de la idoneïtat didàctica, i la identificació de propostes fonamentades de canvi per al redisseny de l'experiència requereix recopilar i sintetitzar els coneixements didàctico-matemátics produïts en la investigació i innovació sobre l'ensenyament i aprenentatge de les equacions quadràtiques. Es conclou que l'aplicació dels criteris d'idoneïtat didàctica ajuda a sistematitzar els coneixements didàctics i la seva aplicació a la reflexió i millora progressiva de la pràctica de l'ensenyament.
Paraules clau
educació matemàtica, formació de professors, educació secundària, idoneïtat didàctica, equacions quadràtiques
Article Details
Com citar
Posadas, Paola; and Godino, Juan D. “Reflexió sobre la pràctica docent com a estratègia formativa per a desenvolupar el coneixement didàctico-matemàtic”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 1, pp. 77-96, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/326276.
Drets
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.