Experiencias didácticas con videojuegos comerciales en las aulas españolas
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Silvia López Gómez
Universidad de Santiago de Compostela. Facultad de Ciencias de la Educación
Jesús Rodríguez Rodríguez
Universidad de Santiago de Compostela. Facultad de Ciencias de la Educación
In this work a collection of educational projects done at spanish classrooms is provided. The main interest of these projects is the use of commercial video games as resources for teaching-learning processes. We will try to identify what were the educational purposes of these games and we will determine the characteristics and results of the school work done with students. The aim of this paper is to study the state of the art of these practical experiences and to analyze the use of commercial video games as educational materials.
Paraules clau
videojuegos comerciales, centros educativos, experiencias educativas
Article Details
Com citar
López Gómez, Silvia; and Rodríguez Rodríguez, Jesús. “Experiencias didácticas con videojuegos comerciales en las aulas españolas”. DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, no. 33, pp. 1-8, https://raco.cat/index.php/DIM/article/view/306811.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ana Rodríguez Guimeráns, José Pablo Franco López, Jesús Rodríguez Rodríguez, Los Materiales Didácticos Digitales en la Educación Infantil , DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia: Núm. 39 (2021): Mayo
- Mónica Pérez Vázquez, Silvia López Gómez, El uso de los espacios maker en la educación STEAM de Galicia , DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia: Núm. 41 (2023): Junio