Les TIC en el desenvolupament de la consciència fonològica: Una revisió crítica de la literatura
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La dimensió fònica és essencial per al desenvolupament de la primerenca alfabetització i constitueix un aspecte fonamental de l'expansió cognitiva. Per aquesta raó, la consciència fonològica s'ha convertit en un tema de gran importància en l'educació a causa del seu impacte significatiu en el desenvolupament de la lectura i l'escriptura, habilitats bàsiques d'aprenentatge. Aquest estudi ofereix una revisió teòrica d‟un corpus d‟estudis recents que revelen la contribució dels recursos tecnològics en el desenvolupament de la consciència fonològica en preescolar, amb la intenció d‟assenyalar les tendències i les possibilitats de recerca en aquest camp. D'una mostra de 45 137 articles publicats en els darrers 15 anys, i després d'una anàlisi crítica i sistèmica realitzada en diferents fases, s'han seleccionat 22 articles el contingut dels quals se centra en nens de preescolar i primer curs de primària, en què s'han aplicant les TIC. L'anàlisi holístic demostra l'efecte positiu d'aquestes tecnologies en el desenvolupament de la consciència fonològica. Es conclou que hi ha una relació directa entre la consciència fonològica i l'alfabetització a l'educació preescolar, així com la necessitat de fer investigacions més rigoroses per obtenir resultats més precisos.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) Digital Education Review, 2023
Drets d'autor
Digital Education Review (2013-9144) ofereix la possibilitat d'accedir al contingut lliurement i aquest es publica sota una llicència de Creative Commons de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada CC BY-NC-ND en la que tothom és lliure de copiar, distribuir i compartir el treball però cal reconèixer l'autoria, no fer-ne usos comercials ni transformar el treball original.Mónica Montes-Betancourt, Universidad de la Sabana
Janeth Falla-Ortiz, Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Articles més llegits del mateix autor/a
- Silvia Sierra-Martínez, María Esther Martínez-Figueira, Manuela Raposo-Rivas, Ángeles Parrilla Latas, Participative Digital Photography to evaluate the transition to University , Digital Education Review: 2019: Núm.: 35