Estudi de la Llei de Faraday-Lenz fent servir el mòbil i el sensor de voltatge
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Víctor López Simó
Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Presentem una experiència de laboratori de Física de Batxillerat enfocada a estudiar experimentalment la relació expressada en la llei de Faraday-Lenz. Llancem un imant per dins un tub de metacrilat que travessa una bobina, i comparem la FEM mesurada directament amb un sensor de voltatge i la FEM calculada a partir de les mesures obtingudes amb el mòbil: la posició de l’imant respecte la bobina en cada instant de temps i el valor de la intensitat del camp magnètic per cadascuna d’aquestes posicions relatives. A partir de senzills càlculs numèrics, s’obtenen dues representacions gràfiques molt semblants, que poden ajudar a l’alumnat a fer la sempre complexa connexió entre electricitat i magnetisme.
Paraules clau
sensor voltatge, telèfon mòbil, imant, bobina, electromagnetisme
Article Details
Com citar
López Simó, Víctor. “Estudi de la Llei de Faraday-Lenz fent servir el mòbil i el sensor de voltatge”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 35, pp. 17-21, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/339226.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Víctor López Simó, Interdisciplinarietat ciències/matemàtiques a través de les mides a la natura , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 17 (2010): Desembre
- Víctor López Simó, María Isabel Hernández Rodríguez, El Scratch com a eina de modelització computacional , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 26 (2013): Desembre
- Víctor López Simó, Roser Pintó Casulleras, Per què les imatges científiques poden ser problemàtiques per a l’ensenyament de les ciències?. L’exemple de l’estructura, el color i la forma d’una imatge científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 20 (2011): Núm.: 20 Desembre
- Carme Grimalt-Álvaro, Víctor López Simó, 10 periodic tables for a year filled with chemistry. A revision of the International Year of the Periodic Table in secondary schools in Catalonia , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 38 (2019)
- María Isabel Hernández Rodríguez, Víctor López Simó, Llançament de coets de paper propulsats amb alumnes de primària , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 28 (2014): Juny
- Laura de la Cruz Marcè, Víctor López Simó, , Mesurem la temperatura quan anem a la piscina , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 27 (2013): Març