Per a què estem a STEM? Un intent de definir l’alfabetització STEM per a tothom i amb valors.
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Digna Couso
Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica
L’educació STEM és una proposta emergent sobre la que se’n parla molt darrerament. Entre els investigadors/es, docents, educadors/es o dissenyadors/es en educació STEM no hi ha, però, gaire consens més enllà de reconèixer la necessitat d’incidir en aquest àmbit d’una forma innovadora. Així, hom pot trobar moltes maneres diferents d’entendre què ha de ser i com s’ha de fer l’educació STEM. En aquest article reclamen, però, que per començar a parlar del què i el com de l’educació STEM primer hauríem de consensuar per a què o amb quin objectiu ens embarquem en aquesta demandant proposta educativa. Per fer-ho, plantegem un primer intent de definició d’alfabetització STEM en la que les competències específiquesi transversals d’alt nivell així com els valors agafen protagonisme davant d’aspectes tecnològics, estètics o d’interdisciplinarietat comuns en les activitats STEM habituals.
Paraules clau
STEM, Pràctica científica, Competències transversals, Alfabetització, Equitat
Article Details
Com citar
Couso, Digna. “Per a què estem a STEM? Un intent de definir l’alfabetització STEM per a tothom i amb valors”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 34, pp. 22-30, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/338034.
Articles més llegits del mateix autor/a
- María Isabel Hernández, Digna Couso, Roser Pintó, El projecte Materials Science : disseny, implementació i validació d’unitats didàctiques sobre propietats dels materials establint vincles entre recerca i docència , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 15 (2010): Març
- Digna Couso, Centre de Recerca en Educació Científi Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Didàctica de les Matemà Universitat Autònoma de Barcelona, Innovar, reflexionar i formar comunitat des del minut zero : el repte d’una formació inicial de professors que “sembri llavor” , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 17 (2010): Desembre