Espai, context i creativitat : $b aprenentatge de les matemàtiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Montserrat Planella
Institut Castell d’Estela (Amer, Catalunya)
Santi Vilches
Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)
Jordi Font
Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)
Roger Grau
Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)
Maite Gorriz
Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya)
L’ensenyament de les matemàtiques implica l’adquisició d’habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d’identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l’Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. En aquest article es descriuen quatre propostes didàctiques al voltant de diverses temàtiques (superfícies i volums, construcció de formes geomètriques, Teorema de Thales, Estadística, Diagrames de Voronoi) en connexió amb diversos contextos del món real que fan rellevant el procés d’aprenentatge de les matemàtiques (disseny d’envasos, distribució de serveis municipals, efectes cinematogràfics, creació de formes artístiques). Es discuteix l’aportació d’aquest tipus d’activitats i es proporcionen orientacions per al seu desenvolupament.
Paraules clau
Espai, Context, Creativitat, Matemàtiques, ABP
Article Details
Com citar
Planella, Montserrat et al. “Espai, context i creativitat : $b aprenentatge de les matemàtiques”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 33, pp. 42-48, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327442.