Espai, context i creativitat : $b aprenentatge de les matemàtiques

Main Article Content

Montserrat Planella
Santi Vilches
Jordi Font
Roger Grau
Maite Gorriz
L’ensenyament de les matemàtiques implica l’adquisició d’habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d’identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l’Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. En aquest article es descriuen quatre propostes didàctiques al voltant de diverses temàtiques (superfícies i volums, construcció de formes geomètriques, Teorema de Thales, Estadística, Diagrames de Voronoi) en connexió amb diversos contextos del món real que fan rellevant el procés d’aprenentatge de les matemàtiques (disseny d’envasos, distribució de serveis municipals, efectes cinematogràfics, creació de formes artístiques). Es discuteix l’aportació d’aquest tipus d’activitats i es proporcionen orientacions per al seu desenvolupament.
Paraules clau
Espai, Context, Creativitat, Matemàtiques, ABP

Article Details

Com citar
Planella, Montserrat et al. “Espai, context i creativitat : $b aprenentatge de les matemàtiques”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 33, pp. 42-48, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327442.