Tractament automàtic de les intervencions dels docents en el tercer i cinquè any a França i Itàlia: entre la gramàtica i el contingut

Main Article Content

Sara Mazziotti
La pràctica de correció de un text escrit té un paper essencial en l’aprenentatge de l’escriptura per part de l’alumne i pot variar de forma considerable segons els hàbits del professor, el tipus d’instrucció, el nivell de l’alumne i el sistema lingüístic de referència. Però, quins són els aspectes lingüístics i textuals que corregeixen especialment els professors de la primària italians i francesos? A partir d’un corpus d'escrits d’estudiants de tercer i cinquè any recollit a França i Itàlia, investigarem les pràctiques de correcció dels professors centrant aquí la nostra atenció en els mètodes de correcció de la gramàtica. Els diferents tipus d’intervencions dels professors es calculen automàticament mitjançant eines informàtiques que es distribuiran segons el tipus d’operació (afegir, suprimir, substituir, comentar i subratllar). L’objectiu és avaluar, d’una banda, la taxa d’intervenció i la freqüència dels diferents tipus de correcció entre professors italians i francesos i, de l'altra, la consideració que els aprenents fan de totes aquestes intervencions.

Article Details

Com citar
Mazziotti, Sara. “Tractament automàtic de les intervencions dels docents en el tercer i cinquè any a França i Itàlia: entre la gramàtica i el contingut”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 13, no. 1, pp. 61-76, doi:10.5565/rev/jtl3.816.
Biografia de l'autor/a

Sara Mazziotti, Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3

Laboratoire CLESTHIA 

4, rue des Irlandais 75005 Paris