Tecnologia de vigilància en projectes artístics
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carnivore és un projecte de programari basat en el programa de vigilància de l'FBI que té el mateix nom i que va ser creat pel grup RSG (Radical Software Group). Alex Galloway, un dels membres fundadors d'aquest col·lectiu, ens parla de la concepció i l'objectiu d'aquest projecte. RSG va fer una versió del Carnivore de l'FBI també per a vigilar gent, però ells en tenen una perspectiva diferent. Galloway ens explica com veuen ells que s'entén la vigilància en la societat i les conseqüències que té quan la preocupació de la gent passa a ser la pròpia invasió de la seva intimitat.
Galloway va treballar durant sis anys com a director de Contingut i Tecnologia en la plataforma en línia destinada al nou art multimèdia, Rhizome.org. Actualment fa classes de mitjans digitals a la Universitat de Nova York.
És autor de Protocol: How Control Exists After Decentralization (MIT, 2004) i de Gaming: Essays on Algorithmic Culture ( University of Minnesota, 2006).
Entrevistat per Alba Colombo (Berlinale) i Pau Alsina, professor dels Estudis d'Humanitats (UOC), a Ars Electronica 2002.
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 7 min]
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Alex Galloway, Acció del joc, quatre moments , Artnodes: Núm. 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
Articles similars
- Andreas Broeckmann, El programari artístic és material artístic genuí? , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Inke Arns, El codi com a acte de parla performatiu , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Amy Alexander, Programació amb finalitats artístiques o software art , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Jonah Brucker-Cohen, Interfícies de joguines físiques connectades a software de vigilància , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Søren Bro Pold, Noves maneres d’amagar-se: cap al realisme de la metainterfície , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Andreas Broeckmann, Repercussions del codi i el programari en la nostra vida diària , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Elke Reinhuber, Enganyar l’algorisme o sortir del sistema a través de l’artivisme de la vigilància , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Lev Manovich, L'avantguarda com a programari , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Steve Sacks, Sobre el software art en galeries d'art , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Josephine Berry, Codi al descobert: el net art i el moviment de programari lliure , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.