Interfícies de joguines físiques connectades a software de vigilància
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jonah Brucker-Cohen va desenvolupar un projecte anomenat Police State, que és un dels diferents treballs artístics que van sortir del projecte Carnivore. Carnivore és una aplicació basada en el programa de vigilància de l'FBI que té el mateix nom. L'RSG (Radical Software Group) va crear aquesta versió de Carnivore com a servidor que permetia a la gent connectar-s'hi i disposar de la informació que hi trobessin per a fer un treball artístic. Jonah Brucker-Cohen va connectar-se al servidor de Carnivore i en va fer servir la informació per al projecte Police State. També va fer servir una interfície de sortida física amb cotxes de policia de joguina teledirigits. Aquests cotxes reben senyals d'un transmissor mitjançant un programa que capta qualsevol tipus d'informació de Carnivore que tingui a veure amb activitats terroristes com ara explosió o terror. Quan troba aquestes paraules a la xarxa, la informació s'envia als cotxes de policia com a patró de moviment. Així, els cotxes estan controlats per la informació que s'ha obtingut tafanejant.
Els treballs artístics i d'investigació de Jonah Brucker-Cohen se centren en la connexió d'aparells o objectes físics a la xarxa, la relació interpersonal futura en les xarxes i la visualització d'informació en l'espai.
Jonah és investigador, artista i candidat a doctor del Networking and Telecommunications Research Group. També va ser investigador al Human Connectedness Group en el Media Lab Europe i és cofundador de Dublin Art and Technology Association (DATA Group)
Entrevistat per Alba Colombo (Berlinale) a Ars Electronica 2002.
Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 12 min]
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Nuria Rodríguez-Ortega, Cinc eixos per a pensar les humanitats digitals com a projecte d'un nou humanisme digital , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Søren Bro Pold, Noves maneres d’amagar-se: cap al realisme de la metainterfície , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Jamie Allen - Node Coordinator, Introducció del node: La materialitat dels media: nous materialismes amb els mitjans, l'art i la tecnologia , Artnodes: Núm. 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
- Ricardo González-García, Entre fakes i factoids: la condició d’allò fals en la difusa esfera de l’art contemporani després de l’era de la postveritat , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Diego Díaz, Clara Boj, Pràctiques artístiques en l’època del datacè. Data Biography: rastres digitals per a l’exploració biogràfica de la identitat personal , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Edward Shanken, New media, art-ciència i art contemporani: cap a un discurs híbrid? , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Mónica Bello Bugallo, Andy Gracie, Forats negres i objectivitat , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Augusto Zubiaga, Lourdes Cilleruelo, Jocs d'emulació: marc ideològic per a una arquitectura neuronal electrònica d'inspiració biològica , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Clara Boj, Diego Díaz, Hybrid Playground: integració d'eines i estratègies dels videojocs als parcs infantils , Artnodes: Núm. 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Meredith Tromble, No preguntis què pot fer l’IA per l’art, sinó què pot fer l’art per l’IA , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.