La perfecció visible: matemàtica i art
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article tracta de les relacions entre els matemàtics i l'art, entre la matemàtica i l'art, tenint en compte, a més, l'ús de les tecnologies informàtiques tant en l'art com en la ciència. Al llarg del text es dibuixa el punt de vista dels matemàtics sobre la creativitat, sobre la matemàtica com a activitat creativa i la seva relació amb l'art. Posteriorment, es desplega l'òptica d'alguns artistes i historiadors sobre la relació entre la matemàtica i l'art. En especial, s'hi consideren alguns exemples, com el del gravador holandès M. C. Escher i el de l'artista suís Max Bill. A continuació s'estudia el fenomen nou de la creació per part dels matemàtics de noves formes "visuals" emprant el grafisme electrònic i com aquestes formes, al seu torn, han influït en els artistes. Finalment, s'exposa una breu conclusió en què es reflexiona sobre les noves imatges matemàtiques i artístiques.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles similars
- Narcís , 1966- Parés, Roc Parés i Burguès, Una estratègia basada en la interacció per a aplicacions de realitat virtual , Artnodes: Núm. 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Ester Jordana Lluch, Ramon Rispoli, La interfície com a alesthesis: la veritat com a organització sensible , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Pau Waelder, Jocs de dolor , Artnodes: Núm. 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Evru, Art per a curar-te , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- William J. Mitchell, Pau Alsina, "Amb les xarxes d'informació els edificis adquireixen un cert sistema nerviós" , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Pau Waelder, Ars Electronica: visions de futur , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Pau Alsina, Editorial , Artnodes: Núm. 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- Jaime del Val, Cossos frontera. Imperis i resistències en el post-postmodernisme , Artnodes: Núm. 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- Pau Alsina, Editorial , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Marc Downie, Creació de so per part de criatures de realitat virtual , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
<< < 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.