El debilitament dels mitjans
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La distinció entre els termes medium i media que proposa l'obra de Marshall McLuhan es pren com a punt de partida per a desenvolupar una teoria materialista dels mitjans. Es considera que els media són «tècniques culturals» debilitades per les contingències materials del medium, que constitueix un canal indiferent per al contingut simbòlic. Aquest procés de debilitament revela que el medium és una matèria afectiva i influent. El potencial afectiu i el ressorgiment ocasional del medium com a substrat material s'explora en l'obra de tres artistes: Will Schrimshaw, Martin Howse i Jonathan Kemp.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
William Christopher Schrimshaw, Independent
Will Schrimshaw is an artist, researcher and drummer. Working with sound amidst a larger vibrational continuum, his work is broadly concerned with the subliminal influence of backgrounds and the imperceptible determinants of space and place. In 2011 he completed a PhD in Philosophy and Architecture at Newcastle University, focusing upon ideas of acoustic space and auditory influence within architectural and artistic practice. He teaches courses on sonic interaction and sound design and has completed a number of residencies, solo and group exhibitions, performances and workshops throughout Europe.Articles similars
- Borja Jaume Pérez, Art i realitat augmentada. Il·lusions òptiques en l'espai híbrid , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Diego Gómez-Venegas, Cybersyn i la memòria simbòlica del paper , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Ana Rodriguez Granell, Pau Alsina, Introducció , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Jose-Antonio Soriano-Colchero, Instal·lacions pictòriques anamòrfiques aplicades a l’arquitectura: disseny virtual amb Sketchup per a projectes reals , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Coco Moya, Llegir amb l’oïda. Interpretar el territori amb la imaginació sonora , Artnodes: Núm. 35: (Febrer 2025). NODE 35. Teoritzant l'art mediàtic a la llum dels STS (coord.: Ksenia Fedorova i Silvia Casini)
- Joan Soler-Adillon, El material intangible de l'art interactiu: agència, comportament i emergència , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Edward Shanken, New media, art-ciència i art contemporani: cap a un discurs híbrid? , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Melissa Lima Caminha, Judit Vidiella Pagès, Pallasses & Xoxo Clown Show: marcs teòrics, metodològics i epistemològics d’una recerca social i artística , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Andrea Soto, Vilém Flusser: imatges improbables , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
<< < 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.