Node "Locative media i pràctica artística: exploracions sobre el terreny"
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Amb el terme mitjans locatius (locative media) ens referim de manera general a les tecnologies de la comunicació que impliquen localització o, dit d'una altra manera, que proporcionen un vincle o informació relativa a un lloc concret mitjançant dispositius de tipus GPS, telèfons mòbils, PDA, com també ordinadors portàtils o xarxes sense fil. En l'actualitat, aquests mitjans són plenament integrats en la nostra vida quotidiana i generen tota una sèrie de rutines socials, professionals i també culturals. Alhora, generen una certa curiositat i inquietud tant des de l'àmbit artístic com des del sector acadèmic, que comença a considerar-los. En aquest número d'Artnodes volem contribuir a la discussió acadèmica sobre els mitjans locatius establint un focus molt concret en els projectes de caràcter artístic que utilitzen aquests mitjans amb diferents propòsits: des de l'activisme polític fins al joc, passant per diverses formes d'apropiació d'aquestes tecnologies. Això ens permet entreveure que des d'un punt de vista conceptual tots aquests projectes tenen en comú una reflexió sobre la noció d'espai; com s'ordena, com es representa o quina mena d'interacció social hi té lloc són qüestions que són en el fons de cada un dels projectes artístics de mitjans locatius.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Gemma San Cornelio, Art i identitat: una relació utòpica amb la tecnologia , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
Articles similars
- Maria Manuela Lopes, La memòria com a material: una pràctica d'investigació sobre les arts visuals als laboratoris neurocientífics , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Shuai Xu, Zhe Wang, Difusió: la visualització de les emocions controlada per la bioautoregulació mitjançant l’electroencefalograma (EEG) , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Jonah Brucker-Cohen, Interfícies de joguines físiques connectades a software de vigilància , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- Jamie Allen, I si això fos el que sembla? Art que imita la vida i pràctica artística tecnològica , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Predrag Nikolić, Ruiyang Liu, La metafísica de les màquines: de la interacció humà-robot-robot a la capacitat d’abstracció filosòfica de la intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Gerfried Stocker, Evolució de la història de l'art electrònic en el context del centre Ars Electronica , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Francisco Javier Frutos, Carmen López, Marta Cerezo, De plaques de llanterna màgica a Espanya: dos estudis d’anàlisi de contingut al servei de l’arqueologia dels mitjans de comunicació , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Pau Alsina, La imaginació material, o els deu anys d'Artnodes , Artnodes: Núm. 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
- Ramon Parramon Arimany, Eugènia Agustí, Jo Milne, Eloi Puig, La producció artística basada en processos que cohabiten temporalment els contextos , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Christa Sommerer, Laurent Mignonneau, Creació artística mitjançant tècniques de vida artificial , Artnodes: Núm. 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.