De la 'Bildung' a la pedagogía hermenéutica
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Conrad Vilanou
En aquest article es presenta una interpretació històrica que connecta la Paideia clàssica amb la 'Bildung' germànica. Es perfilen les diferents etapes de la 'Bildung' neohumanista des del segle XVIII i es detallen els intents de renovació que ha experimentat en el segle XX. Finalment, s'ofereix una perspectiva de la pedagogia hermenèutica que assumeix l'herència d'una 'Bildung' vinculada històricament a la tradició de les ciències de l'esperit.
Article Details
Cómo citar
Vilanou, Conrad. «De la ’Bildung’ a la pedagogía hermenéutica». Ars Brevis, n.º 7, pp. 255-79, https://raco.cat/index.php/ArsBrevis/article/view/90308.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Conrad Vilanou, Historia conceptual e historia intelectual , Ars Brevis: 2006: Núm.: 12
- Conrad Vilanou, Jordi García Farrero, La juventud, entre el ethos victoriano y el eros pedagógico , Ars Brevis: 2011: Núm.: 17
- Raquel De la Arada, Ferran Sánchez, Conrad Vilanou, Juventud y cine: entre el adoctrinamiento y la rebeldía. Tres modelos: la URSS, la Alemania nazi y los Estados Unidos , Ars Brevis: Núm. 28 (2022)
- Oriol de Bolòs, Conrad Vilanou, Sobre l'origen del bàsquet: quan la religió esdevé esport , Ars Brevis: 2004: Núm.: 10
- Jordi Planella, Conrad Vilanou, La natura, entre l'esport i la guerra: vers una ètica de la responsabilitat , Ars Brevis: 2009: Núm.: 15
- Conrad Vilanou, Sobre l'arquitectònica orsiana: revisió bibliogràfica d'Eugeni d'Ors, en el centenari del Glosari (1906-2006) , Ars Brevis: 2005: Núm.: 11
- Conrad Vilanou, Quan la memòria esdevé "a priori" pedagògic. Europa i Occident en la filosofia de l'educació del professor Octavi Fullat , Ars Brevis: 2007: Núm.: 13
- Conrad Vilanou, Societat Catalana de Filosofia, 1923-2023: Cent anys de Filosofia, un segle de paraules i pensaments , Ars Brevis: Núm. 29 (2023)