Educació esportiva i iniciació a esports d’invasió en educació primària inicial

Main Article Content

Federico Puente-Maxera
Antonio Méndez-Giménez
Diego Martínez de Ojeda

L’objectiu del treball va ser analitzar l’evolució del rendiment i coneixement del joc
d’estudiants de segon d’educació primària quan s’aplica el model d’educació esportiva per a la iniciació a esports d’invasió. La temporada es va basar en el joc
modificat de “els cinc passis”. La mostra va estar formada per 34 estudiants (22 nois
i 12 noies, 11 autòctons i 23 immigrants) amb edats compreses entre 7 i 8 anys
(M=7.53; DE=.50). Van impartir la docència dos mestres especialistes, un de novell i un altre d’expert. Es va realitzar un disseny quasiexperimental amb mesures
pretest, postest i retest. Per captar les perspectives docent i discent, es van utilitzar
mesures i instruments de caràcter qualitatiu i quantitatiu. Es van utilitzar anàlisis de
vídeos (rendiment de joc mitjançant el Game Performance Assessment Instrument,
GPAI), entrevistes, diaris i anàlisis d’experts. Respecte al GPAI, les comparacions
intragrup van informar sobre augments significatius pretest-retest en la mostra total, tant en la presa de decisió (Z=– 2.294; p=.022) com en el rendiment de joc
(Z=– 2.254; p=.024). A més, es van observar diferències significatives en relació
amb la nacionalitat. L’anàlisi qualitativa i les anàlisis dels experts van convergir amb
els resultats quantitatius respecte a la millora dels aspectes tàctic-tècnics i del coneixement del joc. El model es va mostrar eficaç per introduir als estudiants de poca
edat en els jocs d’invasió.

Paraules clau
comprensió tàctica, gènere, nacionalitat, jocs d’invasió

Article Details

Com citar
Puente-Maxera, Federico et al. “Educació esportiva i iniciació a esports d’invasió en educació primària inicial”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 140, pp. 23-30, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/366122.