Educació esportiva i iniciació a esports d’invasió en educació primària inicial
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
L’objectiu del treball va ser analitzar l’evolució del rendiment i coneixement del joc
d’estudiants de segon d’educació primària quan s’aplica el model d’educació esportiva per a la iniciació a esports d’invasió. La temporada es va basar en el joc
modificat de “els cinc passis”. La mostra va estar formada per 34 estudiants (22 nois
i 12 noies, 11 autòctons i 23 immigrants) amb edats compreses entre 7 i 8 anys
(M=7.53; DE=.50). Van impartir la docència dos mestres especialistes, un de novell i un altre d’expert. Es va realitzar un disseny quasiexperimental amb mesures
pretest, postest i retest. Per captar les perspectives docent i discent, es van utilitzar
mesures i instruments de caràcter qualitatiu i quantitatiu. Es van utilitzar anàlisis de
vídeos (rendiment de joc mitjançant el Game Performance Assessment Instrument,
GPAI), entrevistes, diaris i anàlisis d’experts. Respecte al GPAI, les comparacions
intragrup van informar sobre augments significatius pretest-retest en la mostra total, tant en la presa de decisió (Z=– 2.294; p=.022) com en el rendiment de joc
(Z=– 2.254; p=.024). A més, es van observar diferències significatives en relació
amb la nacionalitat. L’anàlisi qualitativa i les anàlisis dels experts van convergir amb
els resultats quantitatius respecte a la millora dels aspectes tàctic-tècnics i del coneixement del joc. El model es va mostrar eficaç per introduir als estudiants de poca
edat en els jocs d’invasió.
Article Details
Most read articles by the same author(s)
- Antonio Méndez-Giménez, Miguel Pallasá-Manteca, Gaudi i motivació en un programa d’esbarjos actius , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 No. 134 (2018)
- Antonio Méndez-Giménez, Javier Fernández-Río, Noves tendències metodològiques en l’ensenyament de l’esquí: orientacions didàctiques per a la seva iniciació als centres educatius , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 No. 105 (2011)