Com optimitzar el discurs no-verbal de l'educador físic. Identificació i anàlisi de conductes significatives
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'enfocament que pretén el present article, dins de la nostra línia d'investigació de la comunicació no-verbal, atén un nivell de comprensió lobal i sistèmica de les diverses dimensions que conflueixen en el discurs que el docent utilitza en els processos d'ensenyament-aprenentatge. No es pretén minimitzar el nivell verbal de comunicació, sinó simplement emfatitzar sobre l'ús de la comunicació no-verbal que generalment queda força mitigat a nivell de percepció conscient. Partim de la consideració que el llenguatge cinesicogestual de l'educador personal és una més de les múltiples manifestacions que es poden donar en la dimensió interactiva entre els integrants del grup classe. A tots se'ns fa evident que és impossible evitar la nostra presència corporal en un espai i en un temps. Els nostres pensaments són impalpables però el nostre cos no ho és; és matèria palpable condicionada per les coordenades de l'espai i del temps: l'escenari queda a mercè de la improvisions de la investigació experimental. • Conjugar les anàlisis qualitatives amb les quantitatives. Cada baula de la cadena comunicativa és altament qualitativa; el rigor metodològic permet connectar-les ordenant i seqüenciant aquesta cadena comunicativa per tal de poder abordar anàlisis qualitatives i quantitatives amb més coherència.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carlos Peñarrubia Lozano, Roberto Guillén Correas, Susana Lapetra Costa, Les activitats en el medi natural en educació física. Valoració del professorat de secundària sobre els principals factors de limitació per al seu desenvolupament , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)
- Javier Álvarez Medina, Jaime San Felipe Rodríguez, Pedro Manonelles Marqueta, Luis Giménez Salillas, Roberto Guillén Correas, Susana Lapetra Costa, Cristina Almárcegui Julián, Desenvolupament d’un programa de modificació de conductes en població infantil obesa esportista , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 111 (2013)
- Marta Castañer Balcells, Carlota Torrents Martín, M. Teresa Anguera Argilaga, María Dinušová, Instruments d’observació ad hoc per a l’anàlisi de les accions motrius en Dansa Contemporània, Expressió Corporal i Dansa Contact-Improvisation , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 112 (2013)
- Marta Castañer Balcells, Oleguer Camerino Foguet, M. Teresa Anguera Argilaga, Mètodes mixtos en la investigació de les ciències de l’activitat física i l’esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 112 (2013)
- Marta Castañer Balcells, Juan Antonio Andueza Azcona, Valorar la precisió gestual i la fixació postural en la pràctica esportiva mitjançant un instrument d’observació de la lateralitat motriu LATMO , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 92 (2008)
- Marta Castañer Balcells, Carlota Torrents Martín, M. Teresa Anguera Argilaga, María Dinušová, Instruments d’observació ad hoc per a l’anàlisi de les accions motrius en Dansa Contemporània, Expressió Corporal i Dansa Contact-Improvisation , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 95 (2009)