Les activitats en el medi natural en educació física. Valoració del professorat de secundària sobre els principals factors de limitació per al seu desenvolupament
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carlos Peñarrubia Lozano
Roberto Guillén Correas
Susana Lapetra Costa
L’estudi que presentem analitza el grau en el qual les activitats en el medi natural s’han anat desenvolupant al llarg dels últims anys com a part de les programacions d’educació física a Aragó. Els cent trenta-un professors que hi han participat (en dos moments, curs 2007-08, a la ciutat de Saragossa, i 2008-09, a la resta de la comunitat autònoma) han indicat els continguts que organitzen (destacant-ne l’orientació i el senderisme, amb percentatges de realització del 66,41 % i el 47,33 %, respectivament) i els àmbits en els quals els presenten (el 61,83 % del professorat ho fa en les mateixes sessions d’educació física). A més, per a cada un d’ells han mostrat la seva valoració sobre els quatre factors de limitació indicats pel grup investigador: seguretat de l’alumnat (el 30,95 % del professorat assenyala el ràpel i l’escalada com els continguts més influenciats per aquest factor), responsabilitat del professorat (amb influència mínima per al 51,72 % dels enquestats), formació específica del professorat en matèria d’activitats en el medi natural (considerada com a factor de limitació únicament per al ràpel i l’escalada) i horari de pràctica d’educació física (amb un percentatge d’influència màxima inferior al 6 % per a tots els continguts excepte la BTT, amb el 18,75 %).
Paraules clau
educació física, activitats en el medi natural, limitacions
Article Details
Com citar
Peñarrubia Lozano, Carlos et al. “Les activitats en el medi natural en educació física. Valoració del professorat de secundària sobre els principals factors de limitació per al seu desenvolupament”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 104, pp. 37-45, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/247876.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Javier Álvarez Medina, Jaime San Felipe Rodríguez, Pedro Manonelles Marqueta, Luis Giménez Salillas, Roberto Guillén Correas, Susana Lapetra Costa, Cristina Almárcegui Julián, Desenvolupament d’un programa de modificació de conductes en població infantil obesa esportista , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 111 (2013)
- Carlos Peñarrubia Lozano, Estudi col·laboratiu de cas sobre propostes didàctiques d’activitats en el medi natural , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 116 (2014)
- Marta Castañer Balcells, Roberto Guillén Correas, Com optimitzar el discurs no-verbal de l'educador físic. Identificació i anàlisi de conductes significatives , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 46 (1996)
- Susana Lapetra Costa, Roberto Guillén Correas, La motricitat de les activitats fisicoesportives a la natura. La funció recreativa d’aquesta pràctica en la societat contemporània , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 80 (2005)