Estudi col·laboratiu de cas sobre propostes didàctiques d’activitats en el medi natural
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carlos Peñarrubia Lozano
La bibliografia específica atorga a les activitats en el medi natural unes característiques que les converteixen en un mitjà idoni per aconseguir l’objectiu d’una formació integral de l’alumnat: permeten el desenvolupament de diferents capacitats humanes i valors com la superació personal, el treball en equip o el propi desenvolupament físic mitjançant activitats que fomentin la diversió. No obstant això, tal com s’ha pogut comprovar en els estudis previs a aquesta investigació, són continguts que estan subjectes a diferents problemes o limitacions per poder dur-los a terme de manera pràctica en els centres escolars dins de les programacions d’educació física, per raons diverses, com: la necessitat de desplaçar-se fins a un mitjà apropiat; el fet d’haver de comptar generalment amb un material difícil de trobar en un centre educatiu; disposar d’una formació i una experiència pràctica i gestora mínimes en relació amb aquestes activitats, o la responsabilitat del mateix professorat a l’hora de desenvolupar aquestes pràctiques.
Paraules clau
investigació-acció, treball col·laboratiu, educació física, activitats en el medi natural
Article Details
Com citar
Peñarrubia Lozano, Carlos. “Estudi col·laboratiu de cas sobre propostes didàctiques d’activitats en el medi natural”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 116, p. 95, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/279300.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carlos Peñarrubia Lozano, Roberto Guillén Correas, Susana Lapetra Costa, Les activitats en el medi natural en educació física. Valoració del professorat de secundària sobre els principals factors de limitació per al seu desenvolupament , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)