El procés de formació d’observadors i l’obtenció de la fiabilitat en metodologia observacional per analitzar la dinàmica de joc en minibàsquet
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José Luis Arias Estero
Francisco Manuel Argudo Iturriaga
José Ignacio Alonso Roque
L’objectiu d’aquest treball va ser mostrar el procés seguit per formar els observadors participants en un estudi d’anàlisi de la dinàmica del joc en minibàsquet. I també obtenir la fiabilitat després del procés de formació, tot comparant si els nivells de formació i coneixement inicials incidien en la fiabilitat assolida en acabar el procés. Hi van participar quatre subjectes. Es van establir quatre nivells corresponents al grau de formació reglada de cada subjecte i, tenint en compte, el grau de coneixement que tenien del minibàsquet. Durant dues setmanes es van celebrar set sessions de durada variable entre una i tres hores. Es van obtenir les concordances mitjançant el coeficient Kappa per als criteris qualitatius i les correlacions mitjançant Pearson per als criteris quantitatius. La fiabilitat final obtinguda va assolir valors compresos entre el 92 % i el 97 %. No sembla que el grau de formació i coneixement previ dels subjectes incideixi sobre la fiabilitat obtinguda al final del procés esmentat.
Paraules clau
Minibàsquet, Metodologia observacional, Fiabilitat, Formació d’observadors.
Article Details
Com citar
Arias Estero, José Luis et al. “El procés de formació d’observadors i l’obtenció de la fiabilitat en metodologia observacional per analitzar la dinàmica de joc en minibàsquet”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 98, pp. 40-45, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/299704.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Verónica Alcaraz Muñoz, José Ignacio Alonso Roque, Juan Luis Yuste Lucas, Jugar en positiu: gènere i emocions a l’educació física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 129 (2017)
- Francisco Manuel Argudo Iturriaga, Ricardo de la Vega Marcos, Roberto Ruiz Barquín, Percepció d’èxit i rendiment esportiu d’un porter de waterpolo , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 122 (2015)
- Francisco Manuel Argudo Iturriaga, Pablo García Marín, Encarnación Ruiz Lara, Ignacio Alonso Roque, Diferències dels valors d’eficàcia en el contraatac i el replegament defensiu entre equips guanyadors en waterpolo masculí i femení , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 89 (2007)
- José Ignacio Alonso Roque, Francisco Manuel Argudo Iturriaga, Relació entre les accions finals amb el cop de dreta i el revés amb el rendiment en un esport de raqueta i paret: frontennis olímpic , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 96 (2009)
- Francisco Manuel Argudo Iturriaga, Encarnación Ruiz Lara, Mario Lloret Riera, Influència dels valors d’eficàcia sobre la condició de guanyador o perdedor en waterpolo femení , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 96 (2009)
- José Luis Arias Estero, Anàlisi de la situació d’un contra un en basquetbol de formació , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 107 (2012)
- Francisco M. Argudo Iturriaga, José Luis Arias Estero, Encarnación Ruiz Lara, Efectes de tenir la primera possessió de la pilota sobre els marcadors parcial i final en els Campionats del Món de Waterpolo de 2005 i 2007 , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 106 (2011)
- Pablo García Marín, Francisco Manuel Argudo Iturriaga, José Ignacio Alonso Roque, Waterpolo: diferències entre guanyadors i perdedors en desigualtat numèrica a Barcelona-03 , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 112 (2013)