L'EATP: UNA EINA PER A L'ORGANITZACIÓ DE L'ESPORT A L'INSTITUT
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'EF no és solament una assignatura del currículum escolar que contribueix al desenvolupament fisic de l'alumne, sinó que, pretén també desenvolupar la personalitat d'aquest i contribueix a la formació genèrica de l'individu com a persona social. Els mitjans de l'EF són el moviment, l'esport, els jocs i l'organització d'activitats de lleure i esportives. Dos dels principals problemes amb els quals ens enfrontem contínuament són el poc o nul seguiment esportiu dels alumnes quan acaben el BUP i la inapetència, a vegades generalitzada, davant l'esforç fisic en contraposició a les ganes que té l'adolescent de convertir-se en home i d'imitar els seus comportaments diferencials (fumar, beure, anar als bars, etc.). L'atractiu d'aquesta experiència i la seva pràctica poden aconseguir que els problemes negatius esmentats disminueixin. L'oferiment de l'esport des d'una altra perspectiva o l'activitat fisica que amb aquesta EA TP pretenem, pot suavitzar aquests canvis sòciobiològics i enriquir el pas de l'adolescència a l'edat adulta. Per aconseguir donar una solució i, si més no, millorar els aspectes negatius de la problemàtica genèrica de l'adolescència, vàrem pensar a oferir un altra visió de l'esport o de l'educació fisica mitjançant l'establiment d'aquesta EATP. Cal tenir en compte igualment que la reglamentació de l'àrea d'educació fisica en el BUP i la FP és una tasca que, amb les primeres oposicions de professors agregats, la posada en marxa dels
processos de convalidació dels professionals no llicenciats que imparteixen docència actualment, l'el·laboració d'un document en forma de proposta d'ordenació de l'asignatura al BUP per part de la D.G. d'Ensenyament (comissió d'agregats) constitueix un dels primers passos vers la integració plena de l'EF en el procés educatiu. Les deficiències són moltes perquè la manca d'instal.lacions, de material i de nombre d'hores de classe (dues a BUP i una a FP) és encara significativa. Des d'una altra perspectiva, l'esport ha adquirit en els darrers anys una dimensió social cada vegada més extensa; també les necessitats dels clubs i les associacions de comptar amb monitors, col·laboradors i directius són superiors tot i que l'oferta és molt petita. Tanmateix, l'organització de l'esport extraescolar i a l'interior d'un institut és una tasca que cal fer de forma voluntarista, ja que ni tan sols no està definit a qui pertany la responsabilitat organitzativa. La utilització racional de les instal·lacions esportives, considerem que és un altre factor important per a la normalització de l'EF. Per què han de romandre tancades fora de l'activitat escolar? La conseqüència d'una obertura fora de les hores lectives i de les pràctiques extraescolars és que persones alienes a l'Institut hi aniran a practicar esport (obertura de l'Institut al barri). Aquesta obertura significa una nova infraestructura i, fins i tot, la creació d'una nova entitat esportiva.
Article Details
(c) 2021