ESTRATÈGIES D’AFRONTAMENT

Main Article Content

Guillermo Pérez Recio

Tradicionalment, la psicologia ha mantingut en aparença bones rela-cions amb el món de l’esport i de l’activitat física en general. En cursos de formació d’entrenadors i professors d’educació física cons-tantment s’insisteix en la importància de tot allò que deriva de la psique i en la comprensió de la conducta humana per arribar a ser un bon entrenador o professor. Valgui com a exemple d’aquesta valoració un petit comentari sobre els resultats d’una enquesta portada a terme entre tècnics i teòrics de l’educació física i de l’esport. Sobre un total de trenta-una qüestions referides a aspectes psicològics de l’esport infantil, la immensa majoria de les valoracions feia referència als conceptes d’«important» i «molt important» en al·ludir a aquells (P. Recio, en reparació). En taules rodones i entrevistes fetes a entrenadors es proclama la importància i la influència dels fenòmens psíquics en l’entrenament i en els resultats de la competició.

Paraules clau
entrenament, afrontament

Article Details

Com citar
Pérez Recio, Guillermo. “ESTRATÈGIES D’AFRONTAMENT”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 3, no. 09, pp. 11-13, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFD/article/view/383938.