Els reptes artístics de Rosa Serra
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Conec la Rosa Serra des de l'any 1987, quan va presentar a Barcelona les primeres vint-i-dues peces de la Suite Olímpica. Llavors vaig voler conèixer els seus inicis i la seva trajectòria artística i des d'aleshores he cregut seguir el dia a dia de la seva activitat en el món de l'art. D'aquest interès han sorgit nombrosos articles, publicats en revistes nacionals i estrangeres, al voltant de la seva obra especialment esportiva. Pensava sincerament que posseïa una ideSi sòlida i documentada sobre la important tasca realitzada fins avui per ella. Ara bé, fa pocs mesos, la presentació d'un llibre (Rosa Serra. Galeria Maria Salvat, novembrede 1999), amb text de Xavier Febrés, il 'lustres aportacions de . Baltasar Porcel, Arnau Puig, Joan Antoni Samaranch i Georges-Henry Gourrier i reproduccions de més de duescentes obres, m'han fet veure i adonar-me del meu error. Conexia molt poc de l'obra de la Rosa i de la seva àmplia i completíssima capacitat en tots els camps de l'escultura. Difícilment trovarem, especialment en l'actualitat, un artista creador alhora de nus femenins en les més variades situacions i volums; de torsos masculins, femenins i mixtes, aquests úl-de 1999), amb text de Xavier Febrés, il 'lustres aportacions de . Baltasar Porcel, Arnau Puig, Joan Antoni Samaranch i Georges-Henry Gourrier i reproduccions de més de duescentes obres, m'han fet veure i adonar-me del meu error. Conexia molt poc de l'obra de la Rosa i de la seva àmplia i completíssima capacitat en tots els camps de l'escultura. Difícilment trovarem, especialment en l'actualitat, un artista creador alhora de nus femenins en les més variades situacions i volums; de torsos masculins, femenins i mixtes, aquests úl-diversos. Són obres realitzades en petits, mitjans i grans formats, segons les trobem en col'leccions públiques i privades o situades en grans espais rurals o urbans. I tot això realitzat en un estil inconfusible, malgrat evolucionar constantment en el temps, de tipus expressionista-abstracte, amb reflexes de Manolo Hugué, de mediterranisme de Ciarà i Maillol i molt especialment dels estilitzats volums del millor HenríMoore. Una obra tant exuberant, que entronca classicisme i modernitat, demostra un domini absolut del cos humà i un continu desig de superació, per aconseguir vèncer qualsevol circumstància que ella mateixa es plantegi o que li hagi estat proposada.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ramon Balius i Juli, El deporte también puede inspirar poesía , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 65 (2001)
- Ramón Balius i Juli, Gaudí. El arquitecto de Dios , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 67 (2002)
- Ramon Balius i Juli, ¿Quién es Ángel de Luna? , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 73 (2003)
- Ramon Balius i Juli, Biomecánica -artística- del gesto deportivo en la obra pictórica de Mario Bedini , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 50 (1997)
- Ramon Balius i Juli, El deporte también puede inspirar poesía , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 54 (1998)
- Ramon Balius i Juli, Leonardo da Vinci, la pelota de fútbol y el C60 , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 79 (2005)
- Ramon Balius i Juli, Pol Serrahima i Balius, L'esport també pot inspirar poesia , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 62 (2000)
- Ramon Balius i Juli, Nuestras portadas , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 87 (2007)
- Ramon Balius i Juli, Precisiones sobre el cuento de Maria Àngels Anglada, “El verdadero origen de los Juegos Olímpicos” , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 68 (2002)
- Ramon Balius i Juli, Simbología deportiva monumental en la obra de Josep Maria Subirachs , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 70 (2002)