Els reptes artístics de Rosa Serra
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Conec la Rosa Serra des de l'any 1987, quan va presentar a Barcelona les primeres vint-i-dues peces de la Suite Olímpica. Llavors vaig voler conèixer els seus inicis i la seva trajectòria artística i des d'aleshores he cregut seguir el dia a dia de la seva activitat en el món de l'art. D'aquest interès han sorgit nombrosos articles, publicats en revistes nacionals i estrangeres, al voltant de la seva obra especialment esportiva. Pensava sincerament que posseïa una ideSi sòlida i documentada sobre la important tasca realitzada fins avui per ella. Ara bé, fa pocs mesos, la presentació d'un llibre (Rosa Serra. Galeria Maria Salvat, novembrede 1999), amb text de Xavier Febrés, il 'lustres aportacions de . Baltasar Porcel, Arnau Puig, Joan Antoni Samaranch i Georges-Henry Gourrier i reproduccions de més de duescentes obres, m'han fet veure i adonar-me del meu error. Conexia molt poc de l'obra de la Rosa i de la seva àmplia i completíssima capacitat en tots els camps de l'escultura. Difícilment trovarem, especialment en l'actualitat, un artista creador alhora de nus femenins en les més variades situacions i volums; de torsos masculins, femenins i mixtes, aquests úl-de 1999), amb text de Xavier Febrés, il 'lustres aportacions de . Baltasar Porcel, Arnau Puig, Joan Antoni Samaranch i Georges-Henry Gourrier i reproduccions de més de duescentes obres, m'han fet veure i adonar-me del meu error. Conexia molt poc de l'obra de la Rosa i de la seva àmplia i completíssima capacitat en tots els camps de l'escultura. Difícilment trovarem, especialment en l'actualitat, un artista creador alhora de nus femenins en les més variades situacions i volums; de torsos masculins, femenins i mixtes, aquests úl-diversos. Són obres realitzades en petits, mitjans i grans formats, segons les trobem en col'leccions públiques i privades o situades en grans espais rurals o urbans. I tot això realitzat en un estil inconfusible, malgrat evolucionar constantment en el temps, de tipus expressionista-abstracte, amb reflexes de Manolo Hugué, de mediterranisme de Ciarà i Maillol i molt especialment dels estilitzats volums del millor HenríMoore. Una obra tant exuberant, que entronca classicisme i modernitat, demostra un domini absolut del cos humà i un continu desig de superació, per aconseguir vèncer qualsevol circumstància que ella mateixa es plantegi o que li hagi estat proposada.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ramon Balius i Juli, Joan d'Ivori; ilustrador de los juegos olímpicos de la antigüedad , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 53 (1998)
- Ramon Balius i Juli, La inventiva de Leonardo , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 81 (2005)
- Ramon Balius i Juli, Más acerca de las misericordias del coro de la catedral de Barcelona , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 51 (1998)
- Ramon Balius i Juli, Aeronáutica vinciana , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 80 (2005)
- Ramon Balius i Juli, La aventura del atleta cósmico , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 74 (2003)
- Ramon Balius i Juli, Joan Miró, passió per la cultura física , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 62 (2000)
- Ramon Balius i Juli, ¿Quién fue Lluís Montané i Mollfulleda? , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 85 (2006)
- Ramon Balius i Juli, L'Esport en els museu Hokusai, Chillida i el Sumo , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 59 (2000)
- Ramon Balius i Juli, El deporte también puede inspirar música (I). Erik Satie: Vexations - Gymnopèdies - Sports et Divertissements , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 75 (2004)
- Ramon Balius i Juli, La casa de los huesos , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 69 (2002)