Construir el suport a la inclusió dins l’aula amb equips d’aprenentatge cooperatiu

Main Article Content

Mercè Juan Millera
José Ramón Lago Martínez
Jesús Soldevila Pérez

L’article descriu com els alumnes dels equips d’aprenentatge cooperatiu poden ajudar a superar les barreres que troben per a la participació i l’aprenentatge alguns companys en risc d’exclusió. Durant dos cursos onze centres apliquen de manera sistemàtical’estrategia “Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar” d’aprenentatge cooperatiu i amb els quals hem dissenyat conjuntament algunes pràctiques basades en criteris d’adaptació d’algunes dinàmiques i estructures cooperatives i en metodologies de suport als equips, aplicades a tipologies diferents de tasques. La planificació i la reflexió conjunta sobre la pràctica ens ha aportat algunes claus de millora pel suport als equips d’aprenentatge cooperatiu i ha impulsat una proposta d’observació mútua per avançar en la docència compartida.

Paraules clau
Inclusió, Barreres per l'aprenentatge i la participació, Aprenentatge cooperatiu

Article Details

Com citar
Juan Millera, Mercè et al. “Construir el suport a la inclusió dins l’aula amb equips d’aprenentatge cooperatiu”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, no. 53, pp. 21-32, https://raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/386273.