LA NOA I EL BUIT DE LES PARAULES
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article pretén incidir en la importància d’anàlisis més rigorosos dels trastorns d’aprenentatge i,
en concret, dels trastorns del llenguatge, per la seva lògica repercussió, no només en l’àmbit escolar,
sinó també a nivell d’interaccions amb els altres. Molts alumnes presenten un retard en l’aprenentatge
que comporta que l’Institut els faci un Pla Individualitzat. Sovint aquests mateixos alumnes presenten
conductes desafiants amb els professors i absentisme intermitent. Són alumnes amb un un perfil clínic
de TDAH o altres clíniques. Tanmateix, voldríem, a través de l’exemplificació d’un cas, reivindicar la
importància de la necessitat de fer observacions més acurades d’ aquests alumnes a nivell de la relació
amb l’aprenentatge i, alhora, reivindicar la importància dels departaments de psicopedagogia dins dels
Instituts. Finalment, valoraríem molt positivament que el paràmetre d’observació “relació amb
l’aprenentatge”, que estaria dins de l’àmbit de la relació amb l’altre, es considerés d’importància
rellevant a l’hora de treballar amb alumnes i/o pacients , sobretot si aquests s’han de tornar a
reincorporar a les aules després de períodes d’hospitalització.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2015
Articles més llegits del mateix autor/a
- Rosa M. Belana Vallcaneras, Núria Erra Mas, La relació amb l'aprenentatge: tipus i factors influents , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 46 (2017): Març 2017 (2a època)
- Rosa M. Belana Vallcaneras, Núria Erra Mas, LA CONVERSA I LA IDENTITAT , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 40 (2014): Abril 2014 (2a època)
- Rosa M. Belana Vallcaneras, NEVERLAND: el país dels nens perduts , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 44 (2016): Març 2016 (2a època)