LA INCLUSIÓ ESCOLAR: PRINCIPIS I ESTRATÈGIES PER A FER-LA POSSIBLE
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'article planteja que una escola inclusiva és aquella en la qual són atesos –volguts i valorats- tots els
alumnes, siguin quines siguin les seves característiques personals, no solament en un mateix centre sinó
també en una mateixa aula. No obstant això, la inclusió planteja una sèrie de problemes o “efectes no
desitjats” que hem d'evitar o, com a mínim, contrarestar. Efectes com, per exemple, la por en el
professorat i en els pares, l'augment de conflictes o de conductes inadequades, les dificultats per ajustar
el currículum a tots els alumnes, contemplant les seves diferències, etc. A continuació, es plantegen els
principis generals per treballar dins d'un plantejament inclusiu a l'escola i les estratègies a seguir.
S'enumeren també els reptes que la inclusió escolar planteja.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2015