LA INCLUSIÓ ESCOLAR: PRINCIPIS I ESTRATÈGIES PER A FER-LA POSSIBLE

Main Article Content

Pere Pujolàs i Maset

L'article planteja que una escola inclusiva és aquella en la qual són atesos –volguts i valorats- tots els
alumnes, siguin quines siguin les seves característiques personals, no solament en un mateix centre sinó
també en una mateixa aula. No obstant això, la inclusió planteja una sèrie de problemes o “efectes no
desitjats” que hem d'evitar o, com a mínim, contrarestar. Efectes com, per exemple, la por en el
professorat i en els pares, l'augment de conflictes o de conductes inadequades, les dificultats per ajustar
el currículum a tots els alumnes, contemplant les seves diferències, etc. A continuació, es plantegen els
principis generals per treballar dins d'un plantejament inclusiu a l'escola i les estratègies a seguir.
S'enumeren també els reptes que la inclusió escolar planteja.

Paraules clau
Educació inclusiva, necessitats educatives especials, psicopedagogia

Article Details

Com citar
Pujolàs i Maset, Pere. “LA INCLUSIÓ ESCOLAR: PRINCIPIS I ESTRATÈGIES PER A FER-LA POSSIBLE”. Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, no. 43, pp. 3-14, https://raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/367832.