Avaluació, diagnòstic i intervenció en la dislèxia

Main Article Content

Enriqueta Garriga
Mireia Sala
En els últims anys, l’aprenentatge de la lectura i les seves dificultats ha estat de gran interès per als educadors i investigadors, propiciant una evolució en el coneixement dels processos implícits en el seu aprenentatge. S’ha arribat a un consens ampli i generalitzat sobre què és la dislèxia i sobre les dificultats que presenta per reconèixer que la consciència fonològica és un dels predictors més fiables del mateix trastorn.
A Catalunya, a partir de la LEC (2009), s’han estimulat les actuacions en el sistema educatiu per tal de garantir l’atenció als trastorns d’aprenentatge; en concret, s’ha millorat la formació dels docents i s’han elaborat instruments i materials que facilitin la seva tasca, com ara els protocols de detecció i atenció a l’alumnat amb dislèxia elaborats l’any 2011.El present article se centra en aquest marc i pretén un doble objectiu: (a) orientar i analitzar el procés d’actuació més eficient a l’hora d’avaluar i diagnosticar precoçment la dislèxia, i (b) donar un model perquè, des del marc escolar, es puguin assumir competències i generar procediments per garantir la trajectòria acadèmica dels nens dislèctics i evitar problemes de desajust emocional i social amb el pas del temps.
Paraules clau: dislèxia, consciència fonològica, trastorn d’aprenentatge, comorbiditat

Article Details

How to Cite
Garriga, Enriqueta; and Sala, Mireia. “Avaluació, diagnòstic i intervenció en la dislèxia”. Aloma: revista de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport Blanquerna, vol.VOL 33, no. 1, pp. 31-42, https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/293241.