La innovació educativa a la Universitat i el nou rol docent

Main Article Content

Jordi Riera Romaní

Al llarg d’aquest article es revisa el concepte d’innovació vinculat a qualsevol professió, les seves accepcionsi implicacions de caràcter deontològic. Aquesta introducció ens permet entrar de ple en la innovació a l’àmbiteducatiu i les coordenades de màxima actualització psicopedagògica basades en evidències, en el desplegament dela tasca docent a qualsevol etapa educativa i específicament en el nivell universitari. Així mateix es revisa l’estatde la formació inicial i permanent pel desplegament d’aquesta funció professional. Finalment, es recuperen diversosautors i els estudis més recents al voltant de la prospectiva de l’educació i de la tasca docent a curt, mitjà i llargtermini, fent l’anàlisi derivat d’aquestes previsions, i com tot això impacta de ple en l’exercici professional docent.

Paraules clau: innovació educativa; rol docent; innovació docent; ensenyament-aprenentatge; Universitat

Article Details

Com citar
Riera Romaní, Jordi. “La innovació educativa a la Universitat i el nou rol docent”. Aloma: revista de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport Blanquerna, vol.VOL 34, no. 1, pp. 23-31, https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/308961.