L’ensenyament de la música tradicional i popular: una proposta multidisciplinària per al seu estudi
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Maria Antònia Pujol i Subirà
Josep Gustems Carnicer
Caterina Calderón Garrido
El present estudi vol mostrar els diversos elements que intervenen en l’ensenyament d’un estil musical, la música tradicional i popular, en un territori concret, a Catalunya, des de l’òptica etnomusicològica, pedagògica i psicosocial. Actualment els llibres, articles i recerques que tracten sobre la música tradicional i popular catalana transmeten coneixement a partir d’una mirada bàsicament etnomusicològica. Aquesta mirada es vol ampliar cap a dos punts de vista més: el pedagògic i el psicosocial. Aquest article pretén mostrar un marc teòric bàsic per a analitzar el fenomen de la música tradicional i popular des d’una òptica multidisciplinària, necessària per a poder caracteritzar-ne els agents, contextos, usos i ensenyament. Per aquests motius es planteja descriure i analitzar les metodologies de l’ensenyament de la Música Tradicional i Popular a Catalunya i caracteritzar psicològicament i social els agents que hi intervenen (intèrprets, professorat i estudiants), com també proposar millores en l’ús i en l’ensenyament de la música tradicional en els contextos d’educació formal i no formal.
Paraules clau: música tradicional i popular, etnomusicologia, pedagogia, psicologia, sociologia
Paraules clau: música tradicional i popular, etnomusicologia, pedagogia, psicologia, sociologia
Article Details
Com citar
Pujol i Subirà, Maria Antònia et al. “L’ensenyament de la música tradicional i popular: una proposta multidisciplinària per al seu estudi”. Aloma: revista de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport Blanquerna, vol.VOL 33, no. 1, pp. 69-78, https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/293244.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Diego Calderón Garrido, Josep Gustems Carnicer, Caterina Calderón, Character strengths in Spanish music students: An exploratory study , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: Vol. 35 Núm. 2 (2017)