Una lectura comparada d’Astèrix en llengua francesa i castellana
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jacky Verrier
Xavier Burrial
Les històries d’Astèrix introdueixen en llurs textos elements extralingüístics que obliguen el traductor a efectuar una operació mental d’interpretació relativa a tots els aspectes referencials implícits. La traducció únicament lingüística no sempre és possible i el traductor ha d’invocar els seus coneixements extralingüístics a fi de transmetre el sentit del text inicial, buscant a vegades en la cultura de la llengua transferida equivalències que haurien de produir al lector efectes semblants als que ha produït al lector de la llengua d’origen.
Paraules clau
Traducció i interpretació, Elements extralingüístics, Didàctica de la llengua i la literatura.
Article Details
Com citar
Verrier, Jacky; and Burrial, Xavier. “Una lectura comparada d’Astèrix en llengua francesa i castellana”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 1, pp. 42-46, doi:10.17345/comeduc199042-46.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Arnau Boj, José Luis Alija, Jacky Verrier, Healthy Eating: L'aprenentatge de la llengua anglesa per projectes , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 22 (2009)
- Jacky Verrier, Primera Setmana de l'Ensenyament de Mestres , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Jacky Verrier, El nou paper del professor de llengua estrangera a l'aula , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 3 (1991)
- Jacky Verrier, Cap e l'espai europeu d'educació superior , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 18 (2005)
- Jacky Verrier, Converses amb M. Dolors Solé Vilanova , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 18 (2005)
- Jacky Verrier, Alguns reptes actuals en la funció del mestre , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 10 (1997)
- Jacky Verrier, Esquemes per saber què fer i què dir en llengua estrangera: Un exemple en francès. , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 13 (2000)