Llegir la ideologia: la realitat i el desig
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Daniel Cassany
Sergi Cortiñas Rovira
María del Carmen Hernández Valcárcel
Joan , 1731-1806 Sala i Quer
L'article analitza com nou estidants universitaris de primer curs comprenen la ideologia de dos editorials que tracten un mateix tema polític des d'una orientació oposada. La metodologia és qualitativa i utiliza qüestionaris oberts i entrevistes semiestructurales per recollir les repostes i els comentaris dels informants, que es contrasten amb l'anàlisi lingüistica usant l'aparell teòric de l'anàlisi del discurs. Els resultats mostren una gran diversitat de conductes, des de lectors que poden identificar la ideologia i elaboran una resposta personal coherent, fins a lectors quedonen interpretacions erràtiques i coherents. La discussió de les dades suggereix algunes vies per promoure un aprenentatge de pràctiques lectores més crítiques i contextualitzades. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Cet article analyse la compréhension, de la part de neuf étudiants de première année d'Université, de l'idéologie de deux maisons d'édition qui traitent un même thème politique dans une perspective opposée. La méthodologie est qualitative et elle utilise des questionnaires ouverts ainsi que des entrevues semi-structurées afin de recueillir les résponses et les commentaires des informateurs, qui sont ensuite contrastés avec l'abalyse linguistique en utilisant l'appareil théorique de l'analyse du discours. Les résultats montrent une grande diversité de conduites, depuis les lecteurs qui peuvant identifier l'idéologie et élaborer une réponse personnelle conhérente jusqu'à ceux qui donnent des interprétations erratiques et incohérentes. La discussion des données suggère certaines voies pour la promotion d'un apprentissage de practiques de lecture plus critiques et contextualisées.
Article Details
Com citar
Cassany, Daniel et al. “Llegir la ideologia: la realitat i el desig”. Temps d’Educació, no. 34, pp. 11-28, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126497.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Daniel Cassany, Llegir críticament, al llarg del currículum. Presentació , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 34