Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jaume Ayats
Estudi d’un repertori de cançons de mitjan segle XVII i començament del XVIII, relacionat amb les guerres dels segles XVII i XVIII. Primerament, Els Segadors, el text del qual, provinent de l’oralitat, explica les malvestats de les tropes de Felip IV i del comte-duc d’Olivares en ocasió del Corpus de Sang (1640). Ayats ens presenta una altra versió d’aquesta cançó: N’han baixat tres segadors / d’aquí dalt de la muntanya…, també provinent de l’oralitat i de la qual n’ofereix una melodia diferent. Relacionada amb la Guerra de Successió, una altra mostra important és el Cant des aucells quan arrivaren los vaxells davant de Barcelona y del desembarco de Carles III (que Déu guarde), servada en un full imprès de 1705. L’aportació de dades va acompanyada d’una important reflexió analítica i crítica sobre els materials objecte d’estudi.
Article Details
Com citar
Ayats, Jaume. “Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII”. Recerca Musicològica, no. 19, pp. 229-40, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/208634.
Drets
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Jaume Ayats, On acaba la música? (Reflexions sobre els límits de música al "Cancionero Musical Popular Español" de Pedrell) , Recerca Musicològica: 1991: Núm.: 11-12