Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Jaume Ayats
Estudio de un repertorio de canciones de mediados del siglo XVII y principios del XVIII, relacionado con las guerras de los siglos XVII y XVIII. En primer lugar, Els Segadors, cuyo texto, proveniente de la oralidad, explica las maldades de las tropas de Felipe IV y del condeduque de Olivares en el Corpus de Sangre (1640). Ayats nos presenta otra versió de esta canción: N’han baixat tres segadors / d’aquí dalt de la muntanya…, también proveniente de la oralidad y de la cual nos ofrece una melodía diferente. Relacionada con la Guerra de Sucesión, otra muestra importante és el Cant des aucells quan arrivaren los vaxells davant de Barcelona y del desembarco de Carles III (que Déu guarde), editada en una hoja impresa de 1705. La aportación de datos va acompañada de una importante reflexión analítica y crítica de los materiales objeto de este estudio.
Article Details
Cómo citar
Ayats, Jaume. «Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII». Recerca Musicològica, n.º 19, pp. 229-40, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/208634.
Derechos
Derechos de autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Artículos más leídos del mismo autor/a
- Jaume Ayats, On acaba la música? (Reflexions sobre els límits de música al "Cancionero Musical Popular Español" de Pedrell) , Recerca Musicològica: 1991: Núm.: 11-12