Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Jaume Ayats
Study of a repertory of songs from the mid 17th century to the early 18th century, related with the wars of the 17th and 18th centuries. First of all, Els Segadors, whose text originates from orality, tells of the evils of the troops of Philip IV and the count-duke Olivares in the Corpus de Sangre (1640). Ayats presents another version of this song: N’han baixat tres segadors / d’aquí dalt de la muntanya…, which also originates from orality and which offers us a different melody. Related with the War of Succession, another important example is the Cant des aucells quan arrivaren los vaxells davant de Barcelona y del desembarco de Carles III (que Déu guarde), published on a sheet printed in 1705. The contribution of data is accompanied by major analytical and critical review of the materials used in this study.
Article Details
How to Cite
Ayats, Jaume. “Les cançons dictades al segle XVII i principis del XVIII”. Recerca Musicològica, no. 19, pp. 229-40, https://raco.cat/index.php/RecercaMusicologica/article/view/208634.
Rights
Copyright
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents: Els autors conserven els drets d’autoria. Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca. Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista. S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Most read articles by the same author(s)
- Jaume Ayats, On acaba la música? (Reflexions sobre els límits de música al "Cancionero Musical Popular Español" de Pedrell) , Recerca Musicològica: 1991: Núm.: 11-12