Unha Aproximación ao debate actual sobre cidadanía e o dereito á educación: lembrando a Giner

Main Article Content

Eugenio Manuel Otero Urtaza
Ser un ciutadà lliure i actiu no és un assoliment aliè a un context en què cada
persona es pot educar en plenitud. Una ciutadania que té iniciativa i es mou amb un
conjunt de valors que estimem positius, no sorgeix d'un sistema educatiu descuidat.
L'educació és actualment un dret de tothom, sense restricció o minoració a cap col·
lectiu, però no n'hi ha prou a enunciar, necessitem que les generacions joves arribin a
desenvolupar-se activament en una comunitat i aprenguin a conviure amb altres grups
diferents del seu. En aquest article es fa una anàlisi de la construcció de la idea de la
ciutadania europea en la seva història recent, i es recupera el pensament de Francisco
Giner de los Ríos, especialment pel que fa a la seva idea de la «persona social», molt
útil per comprendre la naturalesa del que avui anomenem organitzacions no governamentals
i l'acció educadora que realitzen.

Article Details

Com citar
Otero Urtaza, Eugenio Manuel. “Unha Aproximación ao debate actual sobre cidadanía e o dereito á educación: lembrando a Giner”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 65-81, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/309637.