Estudis sobre l'equitat de gènere en el context de l'educació infantil

Main Article Content

Roser Vendrell Maños
Mariona Dalmau Montalà
Àngels Geis
Reina Capdevila
Laura Ciller
La preocupació, com a docents universitaris i professionals de l’educació, per la manca de representació
masculina en l’Educació Infantil, ha determinat que el nostre grup de recerca, centrat en estudis sobre la infància,
es plantegés la realització de diferents estudis descriptius sobre l’equitat de gènere en aquesta etapa educativa. El
primer estudi està centrat en l’home com a professional de l’Educació Infantil, com a estudiant i com a professio·
nal en actiu. El segon estudi està centrat en l’avaluació de l’equitat de gènere en la pràctica educativa a l’escola,
a Catalunya. I finalment, el tercer estudi, focalitza la seva mirada en el context cultural, portant a terme un estu·
di paral·lel entre les realitats educatives de Catalunya i La Paz (Bolívia). Els resultats, malgrat que es detecten
petits avenços en la presència del valor de l’equitat de gènere en els centres educatius, confirmen les dificultats,
existents encara, per realitzar pràctiques de qualitat que puguin incidir vers un canvi social. Considerem que aquest
canvi només s’aconseguirà quan es plantegi seriosament la necessitat d’aquest valor social i es treballi no solament
des de l’escola, sinó també des de dinàmiques laborals, mediàtiques, familiars i socials. Aquest article recull les
reflexiones que deriven de les tres recerques esmentades.

Article Details

Com citar
Vendrell Maños, Roser et al. “Estudis sobre l’equitat de gènere en el context de l’educació infantil”. Aloma: revista de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport Blanquerna, vol.VOL 32, no. 1, pp. 23-32, https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/276736.