Estudis sobre l'equitat de gènere en el context de l'educació infantil
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Roser Vendrell Maños
Mariona Dalmau Montalà
Àngels Geis
Reina Capdevila
Laura Ciller
La preocupació, com a docents universitaris i professionals de l’educació, per la manca de representació
masculina en l’Educació Infantil, ha determinat que el nostre grup de recerca, centrat en estudis sobre la infància,
es plantegés la realització de diferents estudis descriptius sobre l’equitat de gènere en aquesta etapa educativa. El
primer estudi està centrat en l’home com a professional de l’Educació Infantil, com a estudiant i com a professio·
nal en actiu. El segon estudi està centrat en l’avaluació de l’equitat de gènere en la pràctica educativa a l’escola,
a Catalunya. I finalment, el tercer estudi, focalitza la seva mirada en el context cultural, portant a terme un estu·
di paral·lel entre les realitats educatives de Catalunya i La Paz (Bolívia). Els resultats, malgrat que es detecten
petits avenços en la presència del valor de l’equitat de gènere en els centres educatius, confirmen les dificultats,
existents encara, per realitzar pràctiques de qualitat que puguin incidir vers un canvi social. Considerem que aquest
canvi només s’aconseguirà quan es plantegi seriosament la necessitat d’aquest valor social i es treballi no solament
des de l’escola, sinó també des de dinàmiques laborals, mediàtiques, familiars i socials. Aquest article recull les
reflexiones que deriven de les tres recerques esmentades.
masculina en l’Educació Infantil, ha determinat que el nostre grup de recerca, centrat en estudis sobre la infància,
es plantegés la realització de diferents estudis descriptius sobre l’equitat de gènere en aquesta etapa educativa. El
primer estudi està centrat en l’home com a professional de l’Educació Infantil, com a estudiant i com a professio·
nal en actiu. El segon estudi està centrat en l’avaluació de l’equitat de gènere en la pràctica educativa a l’escola,
a Catalunya. I finalment, el tercer estudi, focalitza la seva mirada en el context cultural, portant a terme un estu·
di paral·lel entre les realitats educatives de Catalunya i La Paz (Bolívia). Els resultats, malgrat que es detecten
petits avenços en la presència del valor de l’equitat de gènere en els centres educatius, confirmen les dificultats,
existents encara, per realitzar pràctiques de qualitat que puguin incidir vers un canvi social. Considerem que aquest
canvi només s’aconseguirà quan es plantegi seriosament la necessitat d’aquest valor social i es treballi no solament
des de l’escola, sinó també des de dinàmiques laborals, mediàtiques, familiars i socials. Aquest article recull les
reflexiones que deriven de les tres recerques esmentades.
Article Details
How to Cite
Vendrell Maños, Roser et al. “Estudis sobre l’equitat de gènere en el context de l’educació infantil”. Aloma: revista de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport Blanquerna, vol.VOL 32, no. 1, pp. 23-32, https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/276736.
Most read articles by the same author(s)
- Roser Vendrell Maños, El joc lliure: un espai natural per al desenvolupament infantil , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2009: Núm.: 25
- Mariona Dalmau Montalà, Psicologia humanista: satisfacció, satisfacció laboral i satisfacció docent , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2005: Núm.: 16
- Roser Vendrell Maños, La capacitat representativa dels infants amb Síndrome de Down: análisis de casos a través del joc , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2004: Núm.: 13
- Sofia Gallego Matas, Carme Solé Resano, Roser Vendrell Maños, Conciliació de la vida professional i la vida familiar de les mares amb fills i filles amb discapacitat psíquica , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2004: Núm.: 13
- Mariona Dalmau Montalà, Maite Pró Hernández, Giné, C. et al. (2007). L'Escala d'Intensitat de Suports (EIS). Traducció i adaptació de Suports Intensity Scale. AAIDD American Association on Intellectual and Developmental Disabilities. Barcelona: APPS, Federació Catalana Pro Persones amb Retard Me , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2008: Núm.: 22