Application of pragmatics in the classroom. Proposal for teaching apologies in native language, second language and foreign language
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Diego Jiménez
Universidad de Sevilla
Marina Maza
Universidad de Sevilla
Joanna Milewska
Universidad de Sevilla
Juan Pablo Mora
Universidad de Sevilla
Pragmatics has taken on an important dimension becoming a well-studied discipline with many different research opportunities. In this regard, we are assuming this importance as a pretext to focus this proposal on teaching of Spanish. Within the field of pragmatics we set our sights on the manner of making apologies. In order to do that, we propose some activities that facilitate learning of this particular aspect in three different contexts with their respective recipients, namely students of the native language (NL), of the second language (L2), and of the foreign language (FL).
Keywords
Mother Tongue, Second Language, Foreign Language, Pragmatics, Teaching of Spanish as a Foreign Language.
Article Details
How to Cite
Jiménez, Diego et al. “Application of pragmatics in the classroom. Proposal for teaching apologies in native language, second language and foreign language”. Doblele: revista de lengua y literatura, vol.VOL 2, pp. 24-35, https://raco.cat/index.php/doblele/article/view/318772.
Rights
Copyright
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:- Els autors conserven els drets d’autoria.
- Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).