A new approach to the treatment of polysemy in Spanish as a foreign language for Chinese students
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Yu-Qing Deng
Universidad Autónoma de Barcelona
The present article aims to propose a new approach to the treatment of polysemy in Spanish as a foreign language for Chinese students, taking into consideration not only the multiple senses of a lexical element but also the existing relations between them, according to the theories of lexical semantics. The article is based on an examination of the samples extracted from the method currently in use in China, and illustrates the new approach through analysis of the associations between different senses of each polysemic word studied, applying theories of lexical semantics, especially the theory of generative lexicon and that of cognitive linguistics
Keywords
Polysemy, Spanish as a foreign language, new approach, lexical semantics, Chinese students
Article Details
How to Cite
Deng, Yu-Qing. “A new approach to the treatment of polysemy in Spanish as a foreign language for Chinese students”. Doblele: revista de lengua y literatura, vol.VOL 2, pp. 4-23, https://raco.cat/index.php/doblele/article/view/318778.
Rights
Copyright
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:- Els autors conserven els drets d’autoria.
- Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).