Prog italià i horitzons interpretatius de la Comèdia: els àlbums Inferno, Paradiso y Purgatorio de Metamorfosi
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Rosa Affatato
Universidad Complutense de Madrid
Asociación Complutense de Dantología
L’elecció dels tres àlbums dantescos de Metamorfosi, una banda italiana de rock progressiu, respon a la necessitat de redescobrir un horitzó interpretatiu de la Comèdia que privilegia l’actualitat sociocultural i política italiana, però també internacionals. Aquest és l’únic grup de rock italià que fins ara ha produït tres àlbums íntegrament dedicats a l’òpera de Dante, un per a cada cançó i en italià. L’article comenta els textos sobretot per trobar les correspondències o diferències respecte a la Comèdia, amb la intenció de satisfer la necessitat de deixar que Dante parli amb la societat del nostre temps.
Article Details
Com citar
Affatato, Rosa. “Prog italià i horitzons interpretatius de la Comèdia: els àlbums Inferno, Paradiso y Purgatorio de Metamorfosi”. Dante e l’Arte, vol.VOL 6, pp. 65-92, doi:10.5565/rev/dea.126.
Drets
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d’acord amb els termes següents:- Els autors conserven els drets d’autoria.
- Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/deed.ca.
- Els autors són lliures de fer acords contractuals addicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista.
- S’encoratja els autors a publicar la seva obra en línia (en repositoris institucionals o a la seva pàgina web, per exemple) abans i durant el procés de tramesa, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Rosa Affatato, Suggestioni dantesche tra saudade, desío e musica pop brasiliana , Dante e l’Arte: Vol. 3 (2016): Dante e il cinema
- Rosa Affatato, Dante visualizzato. Carte ridenti I: XIV secolo. , Dante e l’Arte: Vol. 2 (2015): Dante e la musica. Il sinfonismo
- Rosa Affatato, Dante & la pubblicità , Dante e l’Arte: Vol. 2 (2015): Dante e la musica. Il sinfonismo