Advertising perception on iPad adapted press. A comparative study on iPad and newspaper editions
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This article reports a study about users’ perceptions of printed newspaper´s advertising versus the adapted one to the digital tablet (iPad). This paper compares the recall, visibility and rejection levels of ads on the tablet and on printed press. Aim is to identify most effective advertising formats for the digital tablet, considering the specificities of use, interactivity and size. The study bases on the advertising Apps perception, especially those with a minor level of interactivity. Many newspapers for tablet use enriched versions of the paper and incorporate links or photos and videos instead of doing a specific application for these devices. Therefore, this study is about those derivatives of the habitual ones formats in web and newspapers. Results show that nowadays there´s no significant difference in the way the user/reader perceives this kind of advertising formats.
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Natalia Quintas Froufe, Universidade da Coruña
Natalia Quintas Froufe [n.quintas.froufe@udc.es] es doctora en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidad de Vigo en 2008. Fue profesora ayudante en la Universidad de Alicante desde 2007 hasta 2010, cuando se incorporó como Ayudante Doctor en la Universidade da Coruña.Antonio Sanjuán Pérez, Universidade da Coruña
Antonio Sanjuán Pérez [sanjuan@udc.es] es doctor en Ciencias de la Información por la Universidad Complutense. Profesor Titular de Comunicación Audiovisual y Publicidad desde 2003 en la Universidade da Coruña. Actualmente es vicedecano en la Facultad de Ciencias de la Comunicación, de la que fue decano entre 2003 y 2009.Sandra Martínez Costa, Universidade da Coruña
Sandra Martínez Costa [smartinez@udc.es] es doctora en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidade de Vigo desde 2008. Desde 2004 es profesora Ayudante Doctor de Comunicación Audiovisual y Publicidad en la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidade da Coruña.Most read articles by the same author(s)
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