La Jeannette de Max du Veuzit, un modèle social de résignation féminine ?
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Ángela Magdalena Romera Pintor
Els personatges femenins de Max du Veuzit (pseudònim d’Alphonsine
Zéphirine Vavasseur) –sobretot si els comparem amb els d’algunes escriptores de la novel·la sentimental de la seva època, com Delly– presenten alguns trets de modernitat qui li valgueren la crítica de la Maison de la Bonne Presse. Amb tot, els seves heroïnes tendeixen a representar –de grat o per força- el paper que la concepció tradicional atribueix a la dona: el d’esposa i mare. Aquest article se centra en la figura de Suzanne, protagonista de La Jeannete, que sofrirà amb estoïcisme les conseqüències de la seva obediència filial: un matrimoni forçat i desgraciat. L’anàlisi de la novel·la permet posar de manifest una crítica social destinada a les mares que contradiuen la voluntat de les seves filles a l’hora d’escollir marit. L’estudi també posa de relleu la voluntat de l’autora de reivindicar determinats postulats jutjats massa moderns o immorals per a la
societat del seu temps.
Zéphirine Vavasseur) –sobretot si els comparem amb els d’algunes escriptores de la novel·la sentimental de la seva època, com Delly– presenten alguns trets de modernitat qui li valgueren la crítica de la Maison de la Bonne Presse. Amb tot, els seves heroïnes tendeixen a representar –de grat o per força- el paper que la concepció tradicional atribueix a la dona: el d’esposa i mare. Aquest article se centra en la figura de Suzanne, protagonista de La Jeannete, que sofrirà amb estoïcisme les conseqüències de la seva obediència filial: un matrimoni forçat i desgraciat. L’anàlisi de la novel·la permet posar de manifest una crítica social destinada a les mares que contradiuen la voluntat de les seves filles a l’hora d’escollir marit. L’estudi també posa de relleu la voluntat de l’autora de reivindicar determinats postulats jutjats massa moderns o immorals per a la
societat del seu temps.
Article Details
How to Cite
Romera Pintor, Ángela Magdalena. “La Jeannette de Max du Veuzit, un modèle social de résignation féminine ?”. Ull crític, L’, no. 17-18, pp. 249-64, https://raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293023.
Most read articles by the same author(s)
- Ángela Magdalena Romera Pintor, Représentation de la féminité à travers les adaptations a l’écran du roman Le mariage de Chiffon , Ull crític, L': 2016: Núm.: 19-20