Monsieur Vénus ou l’inversion du mythe de Pygmalion
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan Bravo Castillo
L’article se centra en la figura de Rachilde, escriptora reconeguda a finals
del segle XIX entre la intel·lectualitat parisina d’avantguarda. L’autor
emprèn l’estudi efectuant un recorregut biogràfic amb l’objectiu de presentar
les adversitats a les quals Rachilde es va haver d’enfrontar des de la seva
infantesa fins a la persecució de què fou objecte sota el règim nazi. Marcada
per tots aquests avatars, l’escriptura ofereix una eina de canalització a la seva sensibilitat.
En una segona etapa l’estudi se centra en la novel·la Monsieur Vénus, de la
qual se subratllen les diferents versions publicades que responen a diferents
motivacions. Entre elles, es constaten la voluntat autobiogràfica, l’estratègia
publicitària o simplement les exigències literàries i artístiques. Com a mostra d’aquestes últimes l’anàlisi ofereix una lectura novedosa donat que considera la novel·la una manifestació invertida del mite de Pigmalió.
del segle XIX entre la intel·lectualitat parisina d’avantguarda. L’autor
emprèn l’estudi efectuant un recorregut biogràfic amb l’objectiu de presentar
les adversitats a les quals Rachilde es va haver d’enfrontar des de la seva
infantesa fins a la persecució de què fou objecte sota el règim nazi. Marcada
per tots aquests avatars, l’escriptura ofereix una eina de canalització a la seva sensibilitat.
En una segona etapa l’estudi se centra en la novel·la Monsieur Vénus, de la
qual se subratllen les diferents versions publicades que responen a diferents
motivacions. Entre elles, es constaten la voluntat autobiogràfica, l’estratègia
publicitària o simplement les exigències literàries i artístiques. Com a mostra d’aquestes últimes l’anàlisi ofereix una lectura novedosa donat que considera la novel·la una manifestació invertida del mite de Pigmalió.
Article Details
Com citar
Bravo Castillo, Juan. “Monsieur Vénus ou l’inversion du mythe de Pygmalion”. Ull crític, L’, no. 17-18, pp. 175-86, https://raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293018.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Juan Bravo Castillo, Stendhal y su cárcel de seda en el umbral de la creación , Ull crític, L': 2000: Núm.: 6
- Juan Bravo Castillo, La influencia de la técnica novelística flaubertiana sobre el cine , Ull crític, L': 2016: Núm.: 19-20