Mapes publicitaris de ciutats industrials: la iniciativa de Calvet i Boix (1879-1890)

Main Article Content

Maria Carme Montaner i Garcia
Un editor particular de Barcelona, Joan Calvet i Boix, publicà entre 1879 i 1890
més d'una trentena de mapes de ciutats espanyoles envoltats d'anuncis de negocis
locals que patrocinaven l'edició. Els mapes urbans publicats per Calvet transmetien
una imatge de modernitat d'aquestes ciutats i esdevingueren un símbol de la seva
transformació econòmica i social. Aquest projecte constitueix una de les iniciatives
de publicació de cartografia urbana més rellevants d'Espanya, a la segona meitat
del segle xix.

Article Details

Com citar
Montaner i Garcia, Maria Carme. “Mapes publicitaris de ciutats industrials: la iniciativa de Calvet i Boix (1879-1890)”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, vol.VOL 77, pp. 133-50, https://raco.cat/index.php/TreballsSCGeografia/article/view/289173.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>