Les Crisis de la premsa escrita: riscos i oportunitats d'un canvi de model
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Milagros Pérez Oliva
Els mitjans de comunicació viuen un final d'època i pateixen la confluència
de tres crisis: crisi econòmica, crisi de model industrial i crisi del periodisme
i la seva funció social. Cada una d'aquestes crisis posa en qüestió el futur
del periodisme i fins i tot que es pugui exercir el dret a la informació. Hi ha
diversos problemes per resoldre: la gent s'ha desacostumat a pagar per la
informació i s'ha instal·lat una cultura de la gratuïtat; les institucions i empreses
busquen la manera de comunicar-se directament amb els ciutadans
prescindint dels «molestos intermediaris», els periodistes. Falta veure qui
paga els futurs diaris, que amb tota probabilitat seran digitals. Sigui com sigui,
el periodisme de qualitat serà necessari perquè caldran intermediaris
fiables. La qualitat, l'experiència, la profunditat de la informació, fer el millor
producte amb diferents formats és el repte que tenen al davant els mitjans
que vulguin sobreviure.
de tres crisis: crisi econòmica, crisi de model industrial i crisi del periodisme
i la seva funció social. Cada una d'aquestes crisis posa en qüestió el futur
del periodisme i fins i tot que es pugui exercir el dret a la informació. Hi ha
diversos problemes per resoldre: la gent s'ha desacostumat a pagar per la
informació i s'ha instal·lat una cultura de la gratuïtat; les institucions i empreses
busquen la manera de comunicar-se directament amb els ciutadans
prescindint dels «molestos intermediaris», els periodistes. Falta veure qui
paga els futurs diaris, que amb tota probabilitat seran digitals. Sigui com sigui,
el periodisme de qualitat serà necessari perquè caldran intermediaris
fiables. La qualitat, l'experiència, la profunditat de la informació, fer el millor
producte amb diferents formats és el repte que tenen al davant els mitjans
que vulguin sobreviure.
Article Details
Com citar
Pérez Oliva, Milagros. “Les Crisis de la premsa escrita: riscos i oportunitats d’un canvi de model”. Treballs de Comunicació, no. 26, pp. 39-50, https://raco.cat/index.php/TreballsComunicacio/article/view/243018.