Paisaje arqueológico y cultural virtual : el caso de la Via Appia Antica

Main Article Content

Lola Vico
En base a una metodologia fonamentada en el pensament ecològic, podem enfrontar una sèrie de qüestions tecnològiques en l’àmbit del patrimoni cultural de manera diferent a com s’ha fet tradicionalment. Entenem la reconstrucció del paisatge arqueològic com una activitat contínua on es desenvolupen una sèrie de canvis i on es pot comparar la informació diferent que es troba a disposició amb l’objectiu de proposar diferents paisatges percebuts on “mindscapes". En un sentit teòric podem distingir tres nivells de paisatge per investigar i interpretar: "Mapscape" (paisatge virtual realitzat en GIS am dades espacials), “taskscape” (activitats i relacions del paisatge), i “mindscape” (paisatge percebut, ecosistema digital). En resum, ens enfrontem a una sèrie de problemes metodològics i tecnològics enfocats a la reconstrucció virtual fent ús del software i les biblioteques d’OpenGl perprojectar, reconstruir i navegar en el paisatge antic en temps real. Aquest article se centra en la realització del sistema de Realitat Virtual del parc de la Via Appia Antica (a Roma), un paisatge arqueològic virtual molt complex, que hem reconstruït a partir de treball de camp emprant una sèrie de tecnologies integrades com l’escàner làser, fotomodelació, fotogrametria i DGPS.

Article Details

Com citar
Vico, Lola. “Paisaje arqueológico y cultural virtual : el caso de la Via Appia Antica”. Treballs d’Arqueologia, no. 12, pp. 35-43, https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/58274.