Una experiència integrada d’educació i investigació prehistòrica. El Camp d’Aprenentatge de la Noguera
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antoni Bardavio Novi
CdA de la Noguera
Sònia Mañé Orozco
CdA de la Noguera
Jezabel Pizarro Barberá
CdA de la Noguera
Míriam Vila Caelles
CdA de la Noguera
El projecte didàctic del Camp d’Aprenentatge de la Noguera (Servei Educatiu del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya) té com a objectiu promoure propostes educatives que permetin que l’alumnat s’apropi a la comprensió d’un territori concret des de l’arqueologia, la prehistòria i les ciències del medi ambient, amb la voluntat de fomentar un aprenentatge significatiu que li permeti comprendre més bé el món actual. La metodologia didàctica proposada en les activitats que s’hi porten a terme proporcionen a l’alumnat, des d’educació infantil fins a batxillerat, un apropament a aquesta realitat seguint una estratègia didàctica de descobriment guiat i empatia que facilita la comprensió i la posada en valor de tots els elements que configuren la fisonomia actual del territori on es troba el CdA Sant Llorenç de Montgai, a la comarca de la Noguera. Aquesta proposta didàctica neix del treball coordinat entre professorat d’educació primària i secundària i investigadors del Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria, de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEPAP-UAB).
Paraules clau
Educació, Entorn, Arqueologia, Prehistòria, Patrimoni, Educación, Entorno, Arqueología, Prehistoria, Patrimonio, Education, Environment, Archaeology, Prehistory, Heritage
Article Details
Com citar
Bardavio Novi, Antoni et al. “Una experiència integrada d’educació i investigació prehistòrica. El Camp d’Aprenentatge de la Noguera”. Treballs d’Arqueologia, no. 19, pp. 105-20, https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/270309.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Rosa Solsona Fontova, Pol Galitó Martí, Cristina Gatell Arimont, Antoni Bardavio Novi, Arqueologia de la Guerra Civil : una aproximació des del seu ús didàctic , Treballs d'Arqueologia: Núm. 18 (2012): Creando redes del pasado al futuro : patrimonio histórico y sociedad civil