La família multicultural: un espai educatiu per la conviència plural. El cas de les famílies adoptives i les famílies acollidores
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Núria Fuentes Peláez
Pere Amorós i Martí
This article begins by reflecting on our present understanding of the family and how its socioeducational activities might facilitate living together and the acceptance of differences. We then look at multicultural families that have been formed by adopting or fostering children and analyse some of the main questions raised by these socio-educational practices. In the third part we make a number of socioeducational proposals so that these families can respond to the needs of these children and bring up citizens who are fully able to live in a plural society. We conclude with a discussion of various aspects raised.
Article Details
How to Cite
Fuentes Peláez, Núria; and Amorós i Martí, Pere. “La família multicultural: un espai educatiu per la conviència plural. El cas de les famílies adoptives i les famílies acollidores”. Temps d’Educació, no. 27, pp. 73-84, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126378.
Rights
Copyright
Temps d’Educació reserves the right to publish the article first, with the author being granted the corresponding copyright. In addition, all the contents published in Temps d’Educació are subject to the Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) licence.Most read articles by the same author(s)
- Pere Amorós i Martí, Famílies que volen adoptar. Definició dels processos de preparació-educativa a través d'una investigació cooperativa , Temps d'Educació: 1998: Núm.: 20
- Pere Amorós i Martí, Carme Panchón Iglesias, Estratègies d'intervenció en l'acolliment familiar , Temps d'Educació: 1996: Núm.: 15
- Pere Amorós i Martí, Presentació , Temps d'Educació: 1998: Núm.: 20